Crazy love (Demo)

Crazy Love

Pannkakskyrkan firar 10 år!

Välkommen till Pannkakskyrkans 10-årsjubileumsevent: Crazy Love! Eventet går av stapeln 20-22 juli i Göteborg under Gothia Cup. Det kommer bli några sköna dagar med fokus på det som är och har varit Pannkakskyrkans vision genom åren – att se Guds kärlek och närvaro förvandla ungdomsvärlden!

Under Crazy Love blir det workshops, outreaches, lovsångskvällar, gemenskap, fest, releaser m.m. Vi vill fira och påminnas av det som varit, men framför allt se framåt mot allt det som Gud vill komma med. Vi tror att Gud vill tända, utrusta och sända oss för att se mer av Guds rike i vårt land. 

Under dagarna så är det så att Gothia Cup fotbollskuppen utspelar sig på Göteborgs gröna ängar och fotbollsplaner, och ungdomar samlas från hela världen i Göteborg för att spela fotboll. Under dessa dagar kommer vi gå ut och på olika sätt få sprida Guds närvaro och kärlek! Så varför inte ta med era biblar, fotbollskor, rymliga hjärtan och vattenflaskor så hänger vi på Jesus!

Praktisk information

När20-22 juli. Start onsdag den 20 juli kl 18.00 och avslut fredag den 22 juli ca kl 23. Vi rekommenderar självklart att man kommer på alla samlingar, men det är fritt =)

Var: Vi kommer hålla till i Tabernaklet i Göteborg, Storgatan 39.

För Vem: För dig som längtar efter att se Sveriges ungdomsvärld förvandlad! Vill du fira vad Gud gjort genom Pannkakskyrkan de senaste 10 åren? Vill du fira in vad Gud kommer göra de kommande 10 åren? Vill du bli tänd, utrustad och sänd att ge vidare evangeliet? Då är detta dagar du inte vill missa!

Boende: Det kommer finnas ett begränsat antal sovplatser för golvlogi. Detta anmäls i förväg och är först till kvarn. Mer information kommer inom kort.

Mat: Sallad kommer finnas att köpa till lunch mot förbeställning, 45kr/lunch. Övrig mat ordnar man på egen hand på stan.

Pris: Konferenspass: 250kr. Dagspass: 100kr

Workshops

På eftermiddagarna kommer det ges möjlighet att välja en workshop. Varje workshop upprepas två gånger, vilket gör det möjligt att välja två workshops sammanlagt under konferensen. På workshopen ges både undervisning, träning och praktik.

Profetia & evangelisation: Kan och vill Gud använda oss för att förmedla profetiska tilltal till människor omkring oss som inte känner Honom? Hur kan det i så fall se ut? Är du nyfiken på och längtar efter att växa i den profetiska gåvan och se hur denna gåvan kan få bli en välsignelse för människor som ännu inte känner Honom – då är detta workshopen för dig. I denna workshop kommer du att få undervisning och träning i hur Gud kan tala till dig och genom dig. Du kommer få både uppmuntras, få praktisk undervisning men också aktiveras och tränas i gåvan. Agnes Wessman och Albin Mauritzon

Helande & evangelisation: Läser man evangelierna ser man hur Jesus om och om och om igen botade sjuka. Lama kunde gå och döva fick sin hörsel tillbaka. Hur funkar helandets gåva? Och hur kan denna gåva fungera för att nå ut med Guds kärlek. Genom denna workshop kommer du få höra peppande storys, få en hel del praktisk träning och bli aktiverade genom själv på pröva på ute på Göteborgs gator. Kevin David

Media & evangelisation: Idag tillbringar vi mer och mer tid på internet. Hur kan evangeliet få bli synligt i den här världen? Genom denna workshop får du tips och träning i hur du kan använda internet för att på olika sätt dela med dig av din tro och visa på Guds kärlek. Micael Grenholm och Andreas Lundström

”Loving through actions”: I denna workshop kommer du få bli peppad och inspirerad på hur du genom dina handlingar kan få lysa upp en mörk värld. Johannes Widlund

Kunskapens ord & evangelisation: Hur funkar kunskapens ord? Vad är det? Hur kan denna profetiska gåva fungera för att visa och nå människor med Guds kärlek. I denna workshops kommer ni dels få höra en hel del peppande och uppmuntrande storys och få praktisk undervisning i hur gåvan kan fungera – men framförallt kommer DU få aktiveras och tränas i att på olika sätt användas i gåvan för att sprida Guds rike omkring dig. Tomas Yismaw och Samuel Lundström

7 vanliga svåra frågor – apologetik: Genom denna workshop kommer vi diskutera 7 av de vanligaste svåra frågorna som dyker upp kring kristen tro. Hur kan vi svarar på dessa frågor på ett bra sätt och vilka goda argument finns. Häng på ett workshop som inte ryggar för det svåra och få bli utrustad med bra tankar. Marie Larsson 

Schema

Onsdag
kl 18.00 Incheckning för boende (Furulundskyrkan i Partille)   
kl 20.00 Kickoff + festligheter!
Torsdag
kl 09.00 – 09.30: Lovsång
kl 09.30 – 11.00: Johannes Widlund ”Loving through actions” 
kl 11.00 – 12.30: Workshop 1 (”Kunskapens ord & evangelisation” och ”Profetiska & evangelisation”)
kl 12.30 – 13.30: Lunch 
kl 13.30 – 15.00: Workshop 2 (”Apologetik” och ”Helande & evangelisation”)
kl 15.00 – 17.00: Aktivering och praktik
kl 17.00 – 19.00: Tid för middag
kl 19.00 Samling + avgång för kvällens Outreach!
kl 22.00 Återsamling i Tabernaklet
Fredag
kl 09:30 – 12.00: Roul & Birgit Åkesson
kl 12.00 – 13.00: Lunch
kl 13.00 – 14.30: Micael Grenholm och Andreas Lundström: ”Media & evangelisation”
kl 14.45 – 16.00: Workshops 3 (”Kunskapens ord & evangelisation” och ”Profetiska & evangelisation”)
kl 16.00 – 18.00: Tid för middag
kl 18:00 Samling + avgång för kvällens Outreach!
kl 22.00 Avslutning i Tabernaklet

*Med reservation för vissa ändringar

 Skärmavbild 2016-05-11 kl. 21.47.05 Skärmavbild 2016-05-11 kl. 21.51.58

Roul & Birgit Åkesson: Med stor förväntan och glädje kan vi meddela att Roul & Birgit Åkesson kommer vara med oss på Crazy Love! Roul & Birgit startade och leder organisationen Street Church som finns ute på gator, torg och olika festivaler runt om i Europa för att berätta för människor om Jesus. De arbetar hängivet med bibelöversättning och att sprida Nya testamenten in i olika områden i samhället genom företaget Bible for the Nations. Kanske har du sett Street Bible, Metal bibeln, Biker Bilbeln, Bröllopsbibeln eller Polisbibeln – det är några exempel på alla de biblar de tagit fram! Roul & Birgit har en genuin och enkel kärlek till Jesus som lyser genom och smittar. De är verkligen förebilder och har genom åren varit ett stort stöd för Pannkakskyrkans arbete! Vi är så glada att få ha dem med oss en förmiddag då de kommer dela erfarenheter från sitt liv i en helhjärtad evangelistisk tjänst!

Samuel & Josefin Lundström: Med oss har vi även Samuel & Josefin Lundström som funnits med alltsedan första pannkakan stektes sommaren 2006. I 10 år har de tillsammans arbetat med rörelsen och rest land och rike för att stötta, inspirera, utrusta ungdomar som längtar efter att gå ut och nå ut. Deras hjärtan brinner för att se en ung generation doppade i Guds kärlek som lever ut och sprider evangeliet i ord, handling och kraft mitt i ungdomsvärlden.

Utöver dessa har vi många sköna workshopledare!

[symple_heading title=”Några Workshop teasers” type=”h2″ margin_top=”30px” margin_bottom=”30px” color=”#000000″ style=”double-line” text_align=”left” icon_left=”None” icon_right=”None”]
[vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=yIqg9ZzMe7A”]
[vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=OZMpfrUlO1g”]
[symple_spacing size=”30px”]
[symple_button url=”http://pannkakskyrkan.se/anmalan-crazylove/” title=”Visit Site” color=”red” size=”large” align=”aligninline” border_radius=”3px” target=”self” rel=”none” icon_left=”None” icon_right=”None”]ANMÄL DIG NU[/symple_button]